NININI-sukupolvi

0
953

Málagahoy-lehden 2.3.2017 yleisönosaston kirjoitus ninini-sukupolvesta pani varmasti monet ajattelemaan, mihin tässä ollaankaan menossa. Kaikkien tiedossa on jo kutakuinkin ollut käsite nini-sukupolvesta, joka ei opiskele, eikä käy työssä, ei edes hae töitä. Ilmiö on tuttu meiltä Suomestakin. Kirjoittaja haluaa liittää siihen vielä kolmannen EI:n, nuoret, joilla ei enää ole mitään tulevaisuuden näkymiä. Kuka heistä pitää huolta sitten kun heidän vanhemmistaan aika jättää. Nyt he tyytyvät siihen rahalliseen ja muuhun tukeen, jota he kotoa saavat, jotta voivat sitten juopotella ja tuhlata aikaansa huvituksiinsa. Kirjoittajan mielestä nuoret päästetään liian helpolla. Mennään yli siitä, mistä aita on matalin, kunhan ei vaan tarvitse ponnistella minkään eteen. Opiskelukin kun on niin rankkaa. Kirjoittaja tosin syyttää asiantilasta yhteiskuntaa. Yhteiskunta ja poliitikot eivät varmasti kuitenkaan voi olla ainoa syypää tilanteeseen. Kannattaa tutustua kirjoitukseen, onhan ongelma meille Suomessakin tuttu ja pohdinnassa.